niedziela, 22 lutego 2015

Ciasto kasztanowe

Z czystej ciekawości kupiłam niedawno mąkę kasztanową. 
Poszukując przepisów z jej użyciem znalazłam ciekawą propozycję: ciasto kasztanowe.


Przepis przedziwnie prosty i z kategorii BEZ… 
Bez jajek, bez cukru, bez mleka, bez drożdży, bez proszku do pieczenia, 
bez laktozy, bez glutenu, bez wysiłku, bez problemu… :)
Czas wykonania (od wejścia do kuchni do pierwszego ciepłego kęsa) ok. 45 minut. 
Ilość składników: 5 (mąka kasztanowa, olej, woda, rodzynki i migdały). 
Pierwszy kawałek tego ciasta zjadłam mimo dużych wątpliwości… 
Ale myliłam się kompletnie. To ciasto jest PYSZNE i BARDZO ZDROWE. 
Uwielbiam takie przepisy! Polecam:))




Składniki:

250 g mąki kasztanowej
4 łyżki oleju roślinnego
1 i 1/4 szklanki wody
1/2 szklanki rodzynek
1/2 szklanki migdałów w płatkach

Przygotowanie:

Mąkę kasztanową wsypać do miski, dodać olej i wodę. Utrzeć składniki na jednolitą masę.
Do masy dodać rodzynki i migdały, zostawiając garść do ozdobienia wierzchu ciasta.
Masę przełożyć do prostokątnej formy (jeśli silikonowej - nie trzeba natłuszczać olejem).
Wyrównać powierzchnię ciasta i ozdobić pozostałymi bakaliami.
Piec w temperaturze 200 stopni przez 30 minut.
Przed podaniem schłodzić.

P.S. Przepis pochodzi z książki "Dieta bez mleka i glutenu"


Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam takiego ciasta - wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak smakuje tak jak wygląda, to ja poproszę teraz i tu:2 porcje:)) No i ciekawa jestem smaku mąki kasztanowej- to dla mnie zupełna nowość:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne kosteczki.Chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. kategoria BEZ - już mi się podoba :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. czym mozna zamienic rodzynki? moj maz ich nienawidzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszoną żurawiną, morelami, wiśnią. Co kto lubi:)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia