czwartek, 10 kwietnia 2014

Lody ananasowe

Za oknem wiosna, a ja już nie mogę doczekać się lata... 
Dlatego dzisiaj pomysł na domowe lody ananasowe, które kojarzą mi się głównie z letnim popołudniem spędzonym na tarasie i obserwowaniem jak M&K skaczą na trampolinie w ogrodzie (kolejną godzinę:))
Bardzo lubię domowe lody na bazie owoców. Najbardziej chyba malinowe... 
Ale skoro malin jeszcze nie ma, a niedawno kupiony ananas podpiera ścianę w kuchni, 
to trzeba go jakoś wykorzystać...


Przepis na lody ananaowe jest bardzo prosty, choć przyznam, że największym ułatwieniem podczas ich przygotowania jest posiadanie specjalnej sorbetiery, o której marzyłam od dawna i udało mi się to marzenie niedawno zrealizować:) Dzięki niej lody gotowe są od razu.
Jeśli jednak chcemy mieć lody na patyku, nie trzeba korzystać ze specjalnych urządzeń.
Wystarczy owocową masę przelać do pojemniczków na lody i poczekać kilka godzin.

Pozdrawiam,
Asia

Składniki:

1 świeży ananas
1 kubeczek (ok. 200 g) jogurtu naturalnego (gęstego i kremowego)
sok wyciśnięty z 1 małej cytryny
kilka łyżek syropu z agawy lub cukru/miodu (do smaku)

Przygotowanie:

Ananasa obrać ze skórki, pokroić na małe kawałki i zmiksować.
Dodać sok z cytryny oraz jogurt i dosłodzić do smaku.
Całość zmiksować do połączenia się składników.
Masę ananasową przelać do pojemników na lody i wstawić do zamrażarki.
Jeśli chcemy mieć gotowe lody od razu można użyć sorbetiery/maszyny do lodów
 i postępować zgodnie z instrukcją producenta.

Smacznego!


4 komentarze:

  1. świetny pomysł:) muszą być smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również nie mogę doczekać się lata :) Lody wyglądają na przepyszne i na pewno tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne są!!! bardzo fajny pomysł na ananasa

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne lody, uwielbiam ananasa ale lodów jeszcze ananasowych nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia