środa, 5 marca 2014

♡ Torcik truflowy i Urodziny Ciast.Co ♡

Tak... To już 1 rok...
Nie wiem jak to się stało, ale czas minął bardzo szybko... Chyba za szybko...
135 wpisów, dużo pozytywnych reakcji... 
Sporo przemyśleń na temat blogowania...
W sumie - warto było!

Skoro mowa o urodzinach, to nie ma świętowania bez słodkości...
Świeczka na torcie pojawić się musi!
Dlatego dzisiaj - pyszny, czekoladowy torcik truflowy z orzechami laskowymi.

Torcik truflowy to deser bez mąki, a więc i bez pieczenia.
Jest puszysty, delikatny i bardzo czekoladowy.
Wymaga niestety trochę czasu i organizacji, ale było warto.
Tort jest pyszny!

Przepis na torcik truflowy chodził za mną od dawna, 
ale to właśnie na pierwsze urodziny bloga postanowiłam w końcu z niego skorzystać:))

♡ ♡ ♡

Składniki:

400 g gorzkiej czekolady
284 ml śmietanki kremówki 36% (dobrze schłodzonej)
75 g masła
7 białek
200 g orzechów laskowych
kilka łyżek kakao do posypania ciasta

Przygotowanie:

W misce ustawionej nad gorącą, lekko gotującą się wodą rozpuścić czekoladę z masłem.
Dokładnie ostudzić.
Ubić śmietankę na bardzo sztywną pianę.
Oddzielnie ubić białka na idealnie sztywną pianę.
Delikatnie wymieszać śmietankę z białkami.
Dodawać po łyżce śmietanki z białkami do ostudzonej czekolady i wymieszać.
Dodać drobno pokrojone orzechy i wymieszać.
Masę wyłożyć do tortownicy wysmarowanej masłem.
Schłodzić przez noc.
Przed podaniem oprószyć truflę kakako.

P.S. Przepis na torcik pochodzi z niezawodnej Kwestii Smaku. 

Smacznego!

♡ ♡ ♡

A po urodzinowym torcie czas na małe podsumowanie:)
Wiele się w ciągu minionego (blogowego) roku wydarzyło. 
Tych dobrych i tych mniej dobrych rzeczy...
Ale bilans wyszedł pozytywnie:)


Dla mnie blog to jeden z wielu aspektów, które staram się na co dzień "ogarnąć". 
Ale zdecydowanie należy do grupy tych najprzyjemniejszych.
Dlaczego?
Ponieważ bardzo lubię gotować, piec i przygotowywać potrawy:)
Poza tym blog daje mi możliwość podzielenia się przepisami sprawdzonymi, 
a wpisy umieszczam tylko wtedy, gdy mam pewność, że warto je opublikować. 
Dzięki temu blog stanowi pewien rodzaj pamiątki dla mnie i moich bliskich.


W minionym roku podzieliłam się z Wami wieloma sprawdzonymi przepisami. 
Wypróbowałam także przepisy innych blogerów, często sięgałam po książki kucharskie, czasem zdarzyło mi się coś wymyślić tak po prostu...

Ale do rzeczy - oto krótkie podsumowanie:
Najchętniej zaglądacie do przepisów na dania... ZDROWE:)
Najczęściej komentowanym przepisem były KRUCHE CIASTECZKA:)
Miesiącem, w którym najwięcej z Was odwiedziło Ciast.Co był LISTOPAD:)

Mam nadzieję, że zapał do blogowania szybko mi nie minie.
Liczę na to, że na blogu pojawi się jeszcze wiele ciekawych przepisów.
Z pozdrowieniami,
Asia 

♡ ♡ ♡

7 komentarzy:

  1. ciasto wygląda bardzo smacznie, gratuluje rocznicy:) obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :-) A torcik obłedny! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego dobrego ;)
    Ślicznie wygląda ten torcik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego naj, torcik bombowy. Wkład pracy włożony na prowadzenie bloga duży ale efekt jest rewelacyjny. Tylko tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielu dalszych kulinarnych inspiracji na dalsze lata blogowania! Torcik wspaniały Ja też od dawna mam na niego ochotę, może w końcu się zbiorę do jego upieczenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia