piątek, 7 marca 2014

Kokosowa tapioka z ananasem i/lub kiwi

Tapiokę widziałam wielokrotnie na wielu blogach kulinarnych 
i zawsze zastanawiałam się, jak smakuje.
Głównie dlatego, że wygląda obłędnie - jak małe perełki...
Wczoraj postanowiłam więc zmierzyć się z przepisem na kokosową tapiokę z owocami. 
I okazało się, że smakuje całkiem nieźle - trochę jak ryż, ale nie do końca. 
Głównie ze względu na konsystencję.
Z owocami - rewelacja!


Co to właściwie jest tapioka?

"Tapioka jest skrobią pozyskiwaną z korzenia manioku. 
Zawiera lekkostrawne węglowodany i niewiele białka. 
Jest hipoalergiczna i pozbawiona smaku. 
Nie zawiera glutenu i cholesterolu. 
Perełki z tapioki używa się przeważnie do wyrobu deserów, pudingów oraz jako dodatek do słodkich napojów" 
[źródło: kuchnieorientu.pl].


Ze wszystkich przepisów, z którymi się spotkałam, najbardziej spodobał mi się ten, w którym tapiokę gotuje się w mleku kokosowym. Obowiązkowym dodatkiem do tapioki są owoce. Ja użyłam ananasa i kiwi, jako, że na nasze sezonowe owoce przyjdzie nam jeszcze troszkę poczekać.
Taki deser świetnie smakuje również z mango, cząstkami pomarańczy, czy z ziarenkami granatu.
Polecam - pycha!
Pozdrawiam,
Asia

Składniki:

ok. 200 g tapioki
1 duża puszka mleka kokosowego
opcjonalnie - pół szklanki wody
kilka łyżek syropu z agawy lub innej substancji słodzącej
ulubione owoce

Przygotowanie:

Tapiokę ugotować do miękkości w mleku kokosowym. 
Jeśli będzie zbyt gęsta - należy dodać wrzącą wodę.
Dosłodzić do smaku.
Ugotowaną tapiokę przełożyć do szklanki i ostudzić.
Udekorować ulubionymi owocami.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Gdzie można kupić tapiokę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu, dziś zrobiłam. Dość dziwna konsystencja, ale z mlekim kokosowym smakuje super. Zamiast ananasa dodałam mrożone maliny - rewelacja:) M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pycha! Nigdy nie jadłam tapioki, musze spróbować. Kiwi – źródło witaminy C, natomiast ananas – gorąco namawiam do przyrządzania przysmaku własnie z tym owocem i to najlepiej świeżym! Dlaczego? To proste – bo smaczny jest i zdrowy, a dokładniej xródłem tylu witamin, żelaza, manganu, miedzi, błonnika, bromeliny:"To ona wspomaga proces trawienia, rozkłada białka na mniejsze cząsteczki, ogranicza powstawanie skrzepów krwi, łagodzi dolegliwości trawienne, odtruwa organizm, przyspiesza gojenie się ran oraz działa przeciwzapalnie, przeciwbólowo."(źródło: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/ananas-w-roli-suplementu-i-jego-odchudzajace-wlasciwosci). Istnieją diety oczyszczające i odchudzające oparte na ananasie, co do ich skuteczności, mogę się wypowiedziec tyle, że ananas u mnie zmniejsza poczucie głodu, syci na długi okres czasu. No ale trzeba lubić :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia