wtorek, 14 stycznia 2014

Placki z kaszy gryczanej

Witajcie w Nowym Roku! Parę dobrych tygodni mnie nie było... Święta, wyjazd... 
Dzisiaj wracam z przepisem, który od dawna chciałam wypróbować - na placki z kaszy gryczanej. 
To zdrowsza alternatywa (mimo wszystko pysznych) placków ziemniaczanych. 
Placki z kaszy gryczanej podaję z jogurtem naturalnym, wędzonym łososiem i koperkiem. 
Polecam - są pyszne:)

 Jak powszechnie wiadomo, kasze są bardzo zdrowe. 
I mając to na uwadze staram się wymyślać różne przepisy z ich zastosowaniem. 
Szczególnie zimą...
I muszę przyznać, że kasza gryczana pod postacią placków smakuje wyjątkowo pysznie:)


Takie placki z kaszy gryczanej mogą być pomysłem na kolację, lunch lub przekąskę w ciągu dnia. Świetnie sprawdzą się także na przyjęciach. 
Można je jeść na ciepło lub zimno i kombinować z dodatkami dowolnie.


Nowy Rok rozpoczął się dla mnie pracowicie. 
Mam jednak nadzieję, że nie zabraknie mi czasu na blogowanie:)
W tym roku zdecydowałam nie czynić żadnych noworocznych postanowień. 
A Wy macie jakieś?
Pozdrawiam,
Asia


























Składniki (ok. 12-15 placków):

2 szklanki ugotowanej (w nieosolonej wodzie) kaszy gryczanej
3 łyżki drobno startego sera typu oscypek
2 łyżki otrąb żytnich
3-4 łyżki mąki
1 duże jajko
odrobina pieprzu
olej rzepakowy

Dodatki:

jogurt naturalny
wędzony łosoś
koperek

Przygotowanie:

Ostudzoną kaszę gryczaną wymieszać w misce z serem, jajkiem, mąką i otrębami. 
Doprawić odrobiną pieprzu.
Z masy ulepić kulki wielkości śliwki.
Na rozgrzaną patelnię z olejem rzepakowym wykładać po kilka kulek spłaszczając je tak, aby nadać im kształt placka. Smażyć z obu stron do uzyskania złotego koloru.
Przed podaniem placki udekorować łyżeczką jogurtu naturalnego, plasterkiem łososia i koperkiem.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. uwielbiam takie placuszki. na kolację idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega apetyczne! Właśnie od paru dni miałam w głowie placki z kaszy... Jutro robię na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejciaa!! Naprawdę fajny blog i bardzo ciekawy wpis :)) Będę wpadać częściej.
    Obserwuję i czekam na rewanżyk ;))
    http://dawidkwiatkowski-opowiadanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, nominowałam Cię do Liebster Blog Award.
    Szczegóły na moim blogu http://codziennik-kuchenny.blogspot.com/2014/01/codziennik-kuchenny-nominowany-do.htm

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam te kotleciki, u mnie jada się je z sosem pomidorowym, albo grzybowym!często dodaję jeszcze do nich biały ser! podoba mi się propozycja podania z łososiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ostatnio dodałam do kotlecików biały ser i sprawdza się znakomicie. A takie placki z sosami to również świtny pomysł! Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Kotleciki wyglądają po prostu wyśmienicie, palce lizać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia