wtorek, 5 listopada 2013

Zdrowe kotlety z kaszy jaglanej

Ostatnio w mojej kuchni bardzo często pojawia się kasza jaglana. Była już na słodko, była także w towarzystwie zapiekanych warzyw. Dzisiaj postanowiłam wykorzystać ją w inny sposób, przygotowałam więc kotlety z kaszy jaglanej z dodatkiem ziół, papryki i natki pietruszki. 









Przygotowując te kotlety mam poczucie, że jem coś bardzo zdrowego i pożywnego jednocześnie.
W dodatku są bardzo proste do wykonania. 
Modyfikując nieco składniki, kotlety z kaszy jaglanej mogą stanowić danie dla osób na diecie bezglutenowej, wegetarian i wegan. Myślę jednak, że spodobają się także mięsożercom:)























Do przygotowania kotletów wystarczą: ugotowana kasza jaglana, jajko, odrobina mąki kukurydzianej i otrąb owsianych, ulubione przyprawy i warzywa. 
Ja dzisiaj przygotowałam te kotlety z dodatkiem papryki i natki pietruszki. 
Serwuję je najczęściej z prostym sosem jogurtowym z odrobiną czosnku, soku z cytryny i soli. 



Kotlety z kaszy jaglanej smakują dobrze na ciepło i na zimno. Można je również zabrać ze sobą do pracy jako zdrową przekąskę w ciągu dnia. 
Pozdrawiam,
Asia ♥

Składniki (na ok. 8-10 sztuk):

2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1 łyżeczka soli
odrobina pieprzu
1 jajko
1 łyżka mąki kukurydzianej
1 łyżka otrąb owsianych
ulubione zioła (ja użyłam natki pietruszki)
pół czerwonej papryki
1/4 czerwonej cebuli
pół ząbka czosnku
olej rzepakowy

Składniki - jogurtowy sos:

1 małe opakowanie jogurtu naturalnego
odrobina soli
odrobina soku z cytryny
odrobina startego czosnku (do smaku)

Przygotowanie:

Cebulę i czosnek drobno posiekać i zeszklić na patelni na łyżce oleju rzepakowego (nie rumienić, jedynie podsmażać do momentu aż cebula i czosnek zmiękną).
Do ugotowanej wcześniej kaszy jaglanej dodać podsmażoną cebulę z czosnkiem, sól, pieprz, jajko, mąkę, otręby, posiekaną natkę pietruszki i pokrojoną w drobną kosteczkę czerwoną paprykę. Ewentualnie dodatkowo doprawić według własnego uznania. 
Dokładnie wymieszać wszystkie składniki. 
Z kaszy ulepić 8-10 kulek (wielkości mandarynki) i lekko spłaszczyć oraz wyrównać brzegi, formując ładne, okrągłe kotlety.
Smażyć na patelni na oleju rzepakowym do momentu, aż kotlety będą chrupiące i złociste na zewnątrz.
Aby przygotować sos należy wymieszać jogurt z solą, odrobiną startego czosnku i soku z cytryny.  

Smacznego!

28 komentarzy:

  1. Ładne i kształtne te Twoje kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wyglądają :-) I jeszcze jakie zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaglanki :)....mniammm.... Ja robię często z ziemniaków również pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo kształtne! mi zawsze kotleiki z kaszy wychodzą kwadratowe. ale i tak spróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowo i pysznie - najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hmm no cóż... przekonałaś mnie! :)
    zrobię na pewno i w tym momencie po raz kolejny spróbuję zaprzyjaźnić się z jaglanką (warto wspomnieć, że dotychczas żadna próba się nie powiodła ale patrząc na Twoje kotlety coś czuję, że niebawem to się zmieni :) )

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowitości! :) Dobrze, że smażysz na oleju rzepakowym - mało kto (choć może ostatnio na szczęście coraz więcej osób :)) wie, że to najzdrowszy z olejów!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś szukałam w internecie kotlecików z kaszy jaglanej i tak trafiłam tutaj-ten przepis najbardziej mi się spodobał, właśnie je przyrządzam i już wiem ,że będą smaczne;-) no i ten jogurt doprawiony jak należy pewnie całościowo to będzie ekstra danie :-)
    Szybciutko przeleciałam po Twoim blogu i już wiem ,że jest tu sporo ciekawych dla mnie przepisów, będę wracać:-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszły przepyszne :) robiliśmy je już dwa razy i bardzo nam smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super, szybki łatwy i pyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. czy kukurydzianą mąkę można zastąpić zwykłą, gryczaną albo kaszą manną? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. albo mąką ziemniaczaną? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie można mąkę kukurydzianą zastąpić zwykłą lub gryczaną. Z kaszą manną i mąką ziemniaczaną nie próbowałam, ale sądzę, że kotlety mogłyby się udać. Odpowiednio ugotowana kasza jaglana jest dość klejąca sama w sobie :)

      Usuń
  13. Z jakim jeszcze innym sosem można je podać ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam je dzisiaj zrobić i nie wiem co się stało, ale w ogóle się nie chciały usmażyć, przypalały się i przyklejały do patelni..:( Zrezygnowałam i upiekłam całość w piekarniku w formie zapiekani.. PYCHA pomimo wszystko ;)

      Usuń
    2. Ciężko powiedzieć dlaczego tak się stało…. Dużo zależy od patelni, mocy palnika itd… A może kasza była zbyt długo gotowana? Szczerze przyznam, że nie miałam z tymi kotletami problemu do tej pory, choć np. niedawno kupiłam nową patelnię, wczoraj smażyłam placki z kaszy gryczanej i efekt był daleki od oczekiwanego:))

      Usuń
    3. bardzo możliwe, że kasza była trochę za długo gotowana, albo po prostu miałam za duży ogień. Na pewno spróbuje jeszcze raz bo naprawdę było świetne to co jednak z tego wyszło. Domyślam sie zatem, że kotleciki są jeszcze lepsze :). POZDRAWIAM

      Usuń
  14. Dziękuję za przepis, wyszły super :) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  15. Co za wspaniały pomysł na obiad! Bardzo dziękuję, na pewno skorzystam w ten weekend, bo nie ma nic lepszego niż smaczny, niskokaloryczny, a przede wszystkim superzdrowy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy kotlety można upiec w piekarniku zamiast smażyć?

    OdpowiedzUsuń
  17. Kotlety wyszły pyszne :) Problemem była tylko ich konsystencja - zrobiłam od razu podwójną porcję i po dodaniu 2 jajek masa znacznie się rozrzedzila, przez co trzeba było bardzo uważać przy przekładaniu kotletów na drugą stronę. Czy wobec tego na podwójną porcję wystarczyłoby tylko jedno jajko?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia