czwartek, 21 listopada 2013

Pasta kanapkowa z ziaren słonecznika i papryki

Pasty kanapkowe to świetne urozmaicenie codziennych śniadań. A jeśli jeszcze do tego są zdrowe... Czego można oczekiwać więcej...:) Jakiś czas temu przygotowałam pastę z czerwonej soczewicy, dzisiaj wypróbowałam inny przepis - na pastę kanapkową z ziaren słonecznika z papryką. Uwielbiam oba te składniki pod każdą postacią, więc podjęłam próbę połączenia ich w smaczny dodatek do porannej kanapki. 



Po raz pierwszy z taką pastą spotkałam się w sklepie ze zdrową żywnością. Kupiłam, ponieważ bardzo intrygował mnie smak oraz skład. Postanowiłam sama zmierzyć się z wykonaniem tej pasty. Znalazłam wiele przepisów w internecie, a na koniec i tak posłużyłam się własnym pomysłem... 




Składniki:

ok. 250 g łuskanych ziaren słonecznika
gorąca woda
1 czerwona papryka
1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
1/2 łyżeczki mielonej ostrej papryki
sok z cytryny
olej słonecznikowy lub oliwa z oliwek
sól i pieprz
opcjonalnie: 1 łyżka koncentratu pomidorowego, ulubione zioła

Przygotowanie:

Ziarna słonecznika zalać gorącą wodą i odstawić na jakiś czas, aby zmiękły.
Paprykę pokroić w kostkę i poddusić do miękkości na patelni z dodatkiem 1 łyżki oliwy lub oleju oraz mielonej słodkiej i ostrej papryki. Podczas duszenia można dodać wodę - papryka szybciej zmięknie. 
Do słonecznika dodać podduszoną paprykę, odrobinę oleju/oliwy i zmiksować na gładką masę. 
Podczas miksowania można dodawać olej/oliwę, aby uzyskać pożądaną konsystencję. 
Całość doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny oraz wedle uznania dodatkową ilością mielonej papryki lub ulubionych ziół i koncentratem pomidorowym. 
Pomidorowy akcent sprawi, że pasta będzie jeszcze lepsza:)

Uwagi!

Do przyrządzenia pasty najlepiej byłoby wykorzystać świeży słonecznik. 
Jego ziarna są bardzo delikatne i słodkawe w smaku. 
Ze względu na porę roku musimy użyć słonecznika ze sklepu, w paczkach. 
Słonecznik należy najpierw spróbować zanim zrobimy pastę. 
Jeśli będzie bardzo gorzki - gorzka będzie pasta. 

Smacznego!

Pozdrawiam,
Asia

11 komentarzy:

  1. Robię czasami pastę z ziaren słonecznika ale bez papryki. Przepis znalazłam dawno temu w Kuchni. Jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, wlasnie szukam ciekawych przepisow na smarowidla do chleba! A to sie zapowiada znakomicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pasta, aż kusi aby ją zrobić. Uwielbiam takie smarowidła do chleba.Wkrótce wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasta smakowita, ale ja bym chyba dodała prażone ziarna słonecznika (jestem chyba uzależniona od tego smaku ;D).

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa ta pasta. U mnie dziś również królował słonecznik...tyle, że na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłaś mi ochoty na taką pyszną pastę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna! Chętnie bym jej spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. będzie u mnie, zaczarowałaś mnie tą propozycją!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pasta już się robi, a w połączeniu z domowej roboty pysznym i zdrowym Mamusinym chlebem, jutrzejsze śniadanie będzie poezją! Nie mogę się doczekać :) Dziękuję bardzo za pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia