wtorek, 26 listopada 2013

Kruche, kakaowe, świąteczne ciasteczka z pieczątką

Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić przepisem na kruche, kakaowe ciasteczka, które stały się zdecydowanym faworytem wśród wszystkich kruchych ciasteczek, jakie dotychczas przygotowałam. Nie za słodkie, bardzo kruche i na prawdę przepyszne. 



Ciasteczka te są wyśmienite w smaku i bardzo proste do przygotowania. Z dekoracyjną pieczątką prezentują się interesująco i świątecznie. Ich smak wręcz uzależnia:) Zniknęły u mnie w domu tak szybko, że udało mi się na zdjęciach uwiecznić jedynie 3 sztuki. To chyba najlepsza rekomendacja:)



Na blogach kulinarnych świąteczne przygotowania rozpoczęły się już dawno. I ja dałam się ponieść! Mimo, że zimowe święta spędzam zazwyczaj daleko od Warszawy, w domu Rodziców, to jednak właśnie teraz, przed świętami, mam okazję do kulinarnych eksperymentów. A ich efekty mogą być świetnym, świątecznym prezentem dla najbliższych. 
Pozdrawiam,
Asia 

Składniki (na ok. 15 dużych ciasteczek):

200 g schłodzonego masła
200 g mąki pszennej
70 g cukru pudru
2 łyżki kakao
2 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka esencji waniliowej

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieścić w misce, posiekać nożem i krótko wyrobić do uzyskania jednolitej konsystencji. 
Odstawić ciasto na ok. 1 godzinę do lodówki.
Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość ok. 5 mm i wykroić ulubione kształty.
Piec przez ok. 15 min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni (bez termoobiegu).

Smacznego!



9 komentarzy:

  1. Śliczne! Na Święta obowiązkowo trzeba piec ciasteczka i pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie Pani kupila taką piękną pieczątkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczątkę kupiłam w sklepie internetowym Makutra, ale wydaje mi się, że można znaleźć nieco bardziej atrakcyjne ceny w innych sklepach (internetowych). Z tego, co widziałam, to w tortowni.pl również są dostępne:) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. czy trzeba koniecznie użyć esencji waniliowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie. Wanilia jest absolutnie dodatkowym składnikiem:) Ciasteczka z tego przepisu wychodzą bardzo delikatne... Masło powinno być na prawdę chłodne... trzeba też na nie uważać zarówno podczas wykrawania kształtów, jak i podczas wyciągania z piekarnika i przekładania z blachy. Ale obiecuję- warto, ciasteczka były bardzo smaczne:) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję :)
      Zrobię ich wiele na święta. Pracuje w wolontariacie :)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia