piątek, 1 listopada 2013

Ciasteczka owsiane z żurawiną

Bardzo lubię przygotowywać słodycze, które uważam za zdrowe dla siebie i mojej rodziny. 
Dlatego upiekłam dziś owsiane ciasteczka z żurawiną, które zawierają śladowe ilości mąki i cukru. 
Naturalna słodycz żurawiny sprawia, że ciastka pięknie pachną i smakują na prawdę wyśmienicie. 


Ciasteczka owsiane są bardzo proste w przygotowaniu i można je nazwać wypiekiem ekspresowym. Przepis na nie znalazłam na stronie malacukierenka.pl, jednak musiałam go nieco zmodyfikować. Jako osoba, która niestety musi uważać na ilość cukru w codziennej diecie, musiałam z przepisu pozbyć się jak największej ilości cukru i masła. Cukier zastąpiłam syropem z agawy, a masło - olejem kokosowym. Mimo dość ryzykownych zmian ciasteczka udały się i smakowały na prawdę świetnie:)



Wierzę, że ciasteczka, które widzicie na zdjęciach to wypiek zdrowy i dodający energii. 
Bardzo lubię ich wygląd, a szczególnie zapach, jaki roznosi się po domu podczas ich wypiekania. 
Zachęcam i pozdrawiam,
Asia ♥


Składniki (na ok. 20 ciasteczek):

140 g suszonej żurawiny
200 g płatków owsianych
2 łyżki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150 g oleju kokosowego
4 łyżki syropu z agawy lub miodu
1 jajko

Przygotowanie:

Olej kokosowy rozpuścić w rondelku i dodać syrop z agawy. Wymieszać.
Jajko roztrzepać w małej misce.
Żurawinę posiekać nożem na mniejsze kawałki.
W dużej misce zmieszać: mąkę, proszek do pieczenia, płatki owsiane i żurawinę. Dodać jajko, wymieszać i następnie dodać olej kokosowy z syropem z agawy. Wymieszać.
Z ciasta lepić kulki wielkości orzecha włoskiego, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i lekko nacisnąć, aby nadać im odpowiedni kształt.
Piec w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni (z termoobiegiem) przez 14 minut.

Uwaga!

Po upieczeniu ciastka będą sprawiały wrażenie, jakby się rozpadały. Należy je delikatnie i za pomocą szerokiego noża lub szpatułki przełożyć na zimny talerz i odczekać ok. 30 minut. Po tym czasie ciasteczka będą zwarte i gotowe:)

Smacznego!


9 komentarzy:

  1. chrupiące, owsiane, słodkie i zdrowe *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie wypieki - można się nimi zajadać bez obaw, że sa nie zdrowe! zapisuję i piekę ;-)

    pozdrawiam!

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsiane i z żurawiną to jedno z lepszych połączeń! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, zapach musi być cudny... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super wyglądają, mój syn kocha żurawinę ale jest diabetykiem
    mam pytanie czym mozna zastąpić olej kokosowy i miód

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy mozna zastąpić masłem, miód natomiast stewią, xylitolem lub mozna go w ogóle nie dodawać. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Uwielbiam takie! Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji! Pozdrawiam z Doliny smaków!

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki
    będę próbować bo super wyglądają

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia