piątek, 4 października 2013

Batoniki musli

Batoniki pełne bakalii i płatków owsianych piekłam już wielokrotnie. 
Uwielbiamy je całą rodziną. Wierzę, że są zdrowe, choć na pewno nie niskokaloryczne...:) 
Ale w końcu mamy jesień, na dworze zimno i porządna dawka zdrowych kalorii nam nie zaszkodzi:)


Batoniki musli są bardzo łatwe do przygotowania, nie wymagają wiele czasu i można je przechowywać w lodówce przez kilka dni. Świetnie sprawdzą się jako przekąska do pracy lub szkoły, bądź też jako ekspresowe śniadanie z poranną kawą.

























Domowe batoniki musli pokochają wszyscy wielbiciele zdrowych przekąsek. 
Zaletą tych smakołyków jest to, że zarówno smak, jak i poziom słodkości zależy całkowicie od Was. Ja przygotowałam te batoniki z rodzynkami i suszonymi śliwkami. 
Świetnie sprawdzą się również daktyle, suszone morele, żurawina, czy wiśnia.



























Pozdrawiam,
Asia ♥

Składniki (ok. 10 batoników):

120 g masła
125-150 g płynnego miodu lub syropu z agawy
100 g płatków owsianych
75 g otrąb owsianych
ok. 8 suszonych śliwek
ok. 90 g rodzynek

Przygotowanie:

W rondelku zagotować masło z miodem/syropem. 
Zdjąć z ognia i dodać płatki, otręby oraz pokrojone na małe kawałki śliwki i rodzynki. Wymieszać. 
Przełożyć masę do prostokątnej i natłuszczonej masłem formy (ja użyłam keksówki silikonowej - nie było więc potrzeby natłuszczania formy).
Piec przez ok. 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 160 stopni. 

Uwaga!

Batoniki nie zawierają mąki i tuż po upieczeniu masa może sprawiać wrażenie rozsypującej się. 
W związku z tym po ostudzeniu, przed pokrojeniem należy ją schłodzić przez kilka godzin w lodówce. Ja wstawiłam ją do lodówki na całą noc i rano mogłam masę z łatwością pokroić na 10 części.

Smacznego! ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia