niedziela, 22 września 2013

Wafelki z kajmakiem ♡

Czwartek, godz. 17.00... 
"K" po szkole, "M" po przedszkolu, "B" jeszcze w pracy... "Ja" już po pracy...
 Czas więc zabierać się do pracy:) 
Na początek - zakupy (z niezbyt zadowolonym z tego pomysłu 4-latkiem), potem koniecznie drugi obiad dla wiecznie głodnego ucznia i przedszkolaka, parę zadań z matematyki, paręnaście maili, spotkanie z pralką i odkurzaczem oraz chwila na wymyślenie sensownej kolacji. 
Dzień jak co dzień:) Nie tylko u mnie ZAPEWNE!:) 

I kiedy już plan w głowie zatwierdzony, zakupy automatycznie wylądowały w koszyku, słyszę: 
- mamo, a jaki będzie deser? 
- przecież nie przepadasz za ciastami "M"... 
- ale mamo, proszę... ja wymyślę coś...
- ok, tylko niech będzie prosty i dobry...
- no to zróbmy WAFELKI!
- ale ja od wieków ich nie robiłam...
- ja pomogę:) 

I tym sposobem powstały wafelki z kajmakiem... 
Staromodne, mało dzisiaj popularne, ale wciąż pyszne! 
Dla mnie to smaki dzieciństwa:)


Oczywiście na własnoręcznie wypiekane wafelki się nie porwałam. Kupiłam. 
Nawet nie mam odpowedniego sprzętu.... A nawet gdybym miała sprzęt to ... bez przesady:)
Kajmak jednak przygotowałam sama. 


Zapewne większość z Was ma na koncie jedzenie lub/i przygotowywanie takich wafelków. 
Kiedyś gościły na większości polskich stołów:) 
I być może mylę się twierdząc, że jest to deser zapomniany...
Pozdrawiam,
Asia ♡

Składniki:

opakowanie wafli
ok. 400 g masy kajmakowej 
(przepis na klasyczną i prostą masę znalazłam tutaj:

Przygotowanie:

Wafelki przekładamy masą kajmakową, zawijamy całość w folię aluminiową, obciążamy np. kilkoma książkami i odkładamy na godzinę lub dłużej, aby masa skleiła wafelki.

Smacznego! ♡

5 komentarzy:

  1. Prosty pomysł na słodkie co nieco w ciągu dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wygląda obłędnie!!! Tylko pewnie bardzo słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och! Uwielbiam je! Tylko zawsze mam problem żeby nie zjeść wszystkich na raz...

    OdpowiedzUsuń

  4. Na taki deser, to ja się piszę - pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia