sobota, 7 września 2013

✿ Kasza jaglana z jabłkami ✿

Próbując sprostać wyzwaniu regularnego przyrządzania domowych dań, które można zabrać ze sobą do pracy lub szkoły, przygotowałam deser-przekąskę na bazie kaszy jaglanej z jabłkami, słodką śmietanką i prażonymi migdałami. I muszę przyznać, że wyszło całkiem smacznie:)


Zaletą tej prostej, słodkiej przekąski jest to, że można ją bezproblemowo przygotować w plastikowych kubeczkach i spakować do lunchbox'a, a potem zjeść w każdej chwili w pracy, czy szkole. Muszę w tym miejscu dodać, że moi mali na prawdę rozsmakowali się w kaszy jaglanej z jabłkami. I nie tylko mali...:)


Deser, który widzicie na zdjęciach składa się z trzech warstw: kaszy jaglanej, prażonych jabłek
 i słodkiej śmietanki. Na wierzchu zaś, dla dodatkowego smaku i chrupkości dodałam prażone migdały w płatkach. Warto w tym miejscu wspomnieć o zdrowotnych właściwościach kaszy jaglanej. Wygląda na to, że jest to prawdziwa bomba witaminowa...

"Po pierwsze kasza jaglana obfituje w witaminy z grupy B, lecytynę i posiada więcej soli mineralnych niż pszenica, jęczmień i żyto. Ma również wysoki poziom białka i węglowodanów w złożonej postaci. Składniki te powoli uwalniają się do krwi podczas trawienia, dzięki czemu zapewniają mózgowi stały dopływ energii. Zawiera mało skrobi i jest lekkostrawna. Ma sporo krzemu poprawiającego wygląd włosów, skóry, zębów czy paznokci. Warto też wspomnieć jako ciekawostkę, że w jaglance znajduje się również lecytyna, która poprawia pamięć i reguluje ilość cholesterolu we krwi. Ponieważ nie zawiera glutenu, doskonała jest dla osób na diecie bezglutenowej [źródło: sztukaodzywiania.pl].


Kaszą jaglaną możemy się więc śmiało zajadać na słodko i słono. 
Szczególnie w okresie jesienno-zimowym, który niestety nadchodzi... 
Polecam Wam wypróbowanie pomysłu na słodką wersję kaszy jaglanej.
Pozdrawiam,
Asia ✿

Składniki (na 4 porcje):

1 szklanka kaszy jaglanej
3 jabłka
odrobina soku z cytryny
2-3 łyżki syropu z agawy/miodu/cukru
100-150 ml śmietanki kremówki
garść migdałów w płatkach

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ostudzić.
Jabłka pokroić na małe kawałki i dusić do miękkości z odrobiną soku z cytryny i syropem/cukrem/miodem. Ostudzić.
Śmietankę ubić na puszystą pianę.
Migdały uprażyć na suchej patelni.
W kubeczku/szklance układać poszczególne warstwy: kaszy, jabłek i śmietanki.
Całość udekorować uprażonymi na suchej patelni migdałami w płatkach.

Smacznego! ✿


7 komentarzy:

  1. Piszesz, że wyszło całkiem smacznie, jesteś za skromna. To musiało być przepyszne! Bardzo lubię kaszę jaglaną. W połączeniu z prażonymi jabłkami i śmietaną to jest wersja luksusowa!

    OdpowiedzUsuń
  2. W okresie zimowym i jesiennym często zabieram taką przekąskę ze sobą do pracy, nie dodaję tylko śmietanki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetna przekąska w pracy. Zdrowa i wartościowa:)

      Usuń
  3. Wygląda bardzo smacznie, nie próbowałam jeszcze takiego połączenia, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam takie połączenie na słodko. Choć na słono również uwielbiam kaszę jaglaną...

      Usuń
  4. super przepis ! prosty a w dodatku przepyszny ! gratuluje pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia