czwartek, 1 sierpnia 2013

Porzeczkowy kompot

Czerwone porzeczki mają cudowny wygląd i świetnie sprawdzają się jako ozdoba wielu deserów. Ja postanowiłam przygotować z nich orzeźwiający kompot. Szczerze mówiąc zrobiłam go po raz pierwszy, ale smakował na prawdę pysznie:)



Kompot z czerwonych porzeczek ma niesamowicie intensywny, czerwony kolor i kwaskowaty smak. Odpowiednio schłodzony i serwowany z kostkami lodu może stanowić świetny, letni napój. Idealny na upały. A w związku z tym, że jest bardzo prosty do przygotowania - polecam i zachęcam.
Pozdrawiam,
Asia

Składniki (na ok. 1 l napoju):

  • koszyczek świeżych porzeczek czerwonych (ok. 250-300 g)
  • ok. 1 l wody
  • kilka łyżek syropu z agawy, cukry lub miodu

Przygotowanie:

  1. Oczyszczone owoce (mogą być w całości, z gałązkami) przełożyć do garnka i zalać wodą. Gotować na małym ogniu do momentu, aż napój będzie miał intensywny czerwony kolor, a owoce staną się niemal przezroczyste.
  2. Przecedzić kompot (ja wygotowane owoce wyrzuciłam, a niektórzy przecierają i dodają do kompotu - wedle upodobań) i ponownie przelać do garnka. Dodać syrop z agawy lub inny słodki dodatek. Dosłodzić do smaku. Podgrzewać kilka minut na małym ogniu (do momentu połączenia się syropu/cukru/miodu z wywarem z porzeczek).
  3. Tak przygotowany kompot ostudzić i wstawić do lodówki.
  4. Serwować z kostkami lodu i dekoracją ze świeżych porzeczek.

Smacznego!




4 komentarze:

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia