czwartek, 8 sierpnia 2013

Orkiszowe babeczki z kolorowym kremem

Dzisiejszy deser to kolorowe szaleństwo... Postanowiłam jakoś zachęcić małych wielbicieli słodyczy do spróbowania orkiszowych babeczek... I udało się:) Dodam jeszcze, że zielony to ich ulubiony kolor...:)


Babeczki, które dzisiaj prezentuję na blogu powstały według tego samego przepisu co ostatnio (zobacz), z tym, że postanowiłam połowę mąki pszennej zastąpić mąką orkiszową. Mimo wszystko babeczki ładnie się upiekły i nie straciły ani na smaku, ani na konsystencji:)









Największym dla mnie wyzwaniem podczas przygotowywania babeczek jest jednak dekoracja. Oczywiście istnieje niezliczona ilość pomysłów na słodkie kremy i lukry, ale część z nich jedynie ładnie wygląda... Dlatego postanowiłam wymyślić coś, co nie będzie bombą cukrową i zdecydowałam się na waniliowy serek - bez żadnych dodatków...



Aby urozmaicić wygląd babeczek część kremowej dekoracji pozostała w naturalnym kolorze, drugą część zabarwiłam na zielono barwnikiem spożywczym. Rzadko używam barwników, jako, że prócz ładnego koloru nie wnoszą niczego wartościowego do wypieków. Ale czasami można zaszaleć:) 


























Pozdrawiam,
Asia ♥


Składniki (na ok.12 babeczek):

  • 3 jajka
  • 225 g cukru
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 100 g masła
  • 100 ml mleka
  • 110 g mąki pszennej
  • 100 g mąki orkiszowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • sok z 1 cytryny

Składniki na krem:

  • ok. 200-300 g waniliowego serka homogenizowanego
  • odrobina zielonego barwnika spożywczego

Przygotowanie:

  1. Piekarnik rozgrzać do 175 stopni.
  2. Ubić jajka z cukrem.
  3. Masło roztopić i dodać do niego mleko, a następnie połączyć z ubitymi z cukrem jajkami. 
  4. Połączyć mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Dodać do mieszaniny jajek z cukrem masła i mleka i delikatnie wymieszać. 
  5. Dodać otartą skórkę z cytryny i sok z cytryny.
  6. Formę do pieczenia muffinek/babeczek wyłożyć papilotkami i napełniać je przygotowaną masą do 3/4 wysokości.
  7. Piec w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni przez 15 minut.
  8. Po wystudzeniu udekorować kremem: serek mieszamy intensywnie do uzyskania puszystej masy. Do części serka dodajemy barwnik spożywczy. Dekorujemy wedle umiejętności:) Ja nałożyłam krem łyżeczką. 

Smacznego! ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia