poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Ogórki małosolne

W tym roku po raz pierwszy przygotowałam ogórki małosolne. Być może Was to zdziwi, ale zawsze wzbraniałam się przed wekowaniem, robieniem przetworów i "zamykaniem lata w słoiku"... Jednak zmieniłam zdanie, kiedy przekonałam się, że to wcale nie jest takie trudne...



Zaczęłam "przygodę ze słoikami" prawdopodobnie od najprostszej rzeczy z możliwych - ogórków małosolnych, które nie dość, że bardzo łatwo zrobić, to jeszcze smakują rewelacyjnie. 
Szkoda, że zrobiłam tak mało... :-(


W następnym roku na pewno się poprawię. W planach mam jeszcze zamknięcie w słoiku suszonych pomidorów i pieczonej papryki. Zobaczymy, co z tego będzie... :-)


A tymczasem pozdrawiam,
Asia


Składniki:

  • ogórki gruntowe
  • woda
  • sól
  • ząbki czosnku
  • kwiat kopru
  • liście i kawałek korzenia chrzanu

Przygotowanie:


  1. Na 1 l wody przygotowujemy 1 łyżkę soli. Wodę zagotowujemy z solą i odstawiamy do wystygnięcia (powinna pozostać letnia).
  2. Ogórki myjemy i układamy ciasno w słoiku lub innym naczyniu. Dokładamy obrany czosnek, kwiat kopru i kawałek korzenia chrzanu.
  3. Zalewamy wszystko wodą z solą i przykrywamy liściem chrzanu.
  4. Przykrywamy słoik talerzykiem i dociskamy np. kubkiem lub innym obciążeniem.
  5. Ogórki będą gotowe po ok. 2-3 dobach.

Smacznego ♥ !

2 komentarze:

  1. Uwielbiam małosolne! U mnie też beczułka nastawiona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się całkowicie przekonałam do robienia domowych małosolnych:) pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia