niedziela, 18 sierpnia 2013

Cake Pops czyli ciasteczka na patyku

Dzisiaj będzie coś słodkiego, czyli cake pops - małe ciastka na patyku:) Prezentują się uroczo i całkiem nieźle smakują. To ciasteczka "na jeden kęs"... Puszyste w środku i mocno czekoladowe oraz chrupiące na zewnątrz. Sporo przy nich zabawy, ale efekt końcowy zaskoczył nawet mnie;) 



Przyznam szczerze, że dość długo zwlekałam z podjęciem próby przygotowania cake pops, głównie dlatego, że wydawały mi się bardzo trudne do wykonania i mało ciekawe w smaku. Przewertowałam wiele przepisów... i dalej nie mogłam znaleźć inspiracji. Jednak podczas wakacyjnej podróży trafiłam do sklepu z kuchennymi gadżetami, w którym znalazłam specjalną formę do pieczenia bazy na cake pops - małe, okrągłe biszkopciki, które potem można dowolnie udekorować. W zestawie znajdowały się także specjalne patyczki, naklejki, wstążeczki i woreczki do zapakowania gotowych ciasteczek, a przede wszystkim przepis:) I tak właśnie powstały moje pierwsze i na pewno nie ostatnie cake pops:)


Zgodnie z przepisem producenta foremki do cake pops upiekłam 20 ciasteczek, które potem zanurzyłam w rozpuszczonej, gorzkiej czekoladzie. 
Poniżej zdjęcie tzw. "robocze":)


Na koniec cake pops dostały jeszcze dekorację w postaci kolorowych groszków cukrowych i czekoladowej posypki (na wyraźną prośbę najmłodszych wielbicieli słodyczy:)) Po schłodzeniu w lodówce wyglądały i smakowały na prawdę nieźle:)

Przepis, którym chciałam podzielić się dzisiaj z Wami wymaga posiadania specjalnej formy do wypiekania cake pops. Zamierzam jednak podjąć próbę wykonania cake pops bez foremki, co oznacza własnoręcznie lepienie kulek z ciasta wymieszanego z kremem. Jeśli ta próba zakończy się sukcesem - z pewnością zamieszczę efekty na blogu:)
Pozdrawiam,
Asia ♥


Składniki  - jeśli dysponujemy foremką do cake pops (na 20 ciasteczek):

  • 70 g mąki pszennej
  • 20 g skrobi (ja użyłam kukurydzianej)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 60 g cukru
  • 60 g masła
  • 2 jajka
  • skórka otarta z 1 cytryny lub limonki

Przygotowanie:

  1. Rozgrzać piekarnik do 170 stopni z termoobiegiem lub 190 stopni w opcji: grzanie górne i dolne.
  2. W misce zmieszać suche składniki: mąkę, skrobię, proszek do pieczenia i cukier. Dodać pozostałe składniki i wymieszać ręcznie lub za pomocą robota kuchennego na puszystą masę.
  3. Wypełnić masą połowę formy "bez dziurek" i wygładzić powierzchnię. Przykryć górną połową formy.
  4. Piec w piekarniku przez ok. 15 minut.
  5. Po upieczeniu pozostawić ciasteczka na 5 minut w odkrytej formie, następnie wyłożyć je do całkowitego wystudzenia na min. 15 minut. 
  6. Dekorować według uznania. Ja polecam zanurzenie ciasteczek w rozpuszczonej gorzkiej czekoladzie. 
  7. Wstawić do lodówki na kilkanaście minut i zajadać ze smakiem:)

Smacznego! ♥




10 komentarzy:

  1. Genialna sprawa taka foremka. Ja wciąż się nie mogę za nie zanrać, ale z takim ułatwieniem nie byłoby już wymówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że ta foremka to mega ułatwienie:)

      Usuń
  2. Uważam,że ten torcik z tymi lizaczkiami to czysta chemia.Ale grunt ,że dzieciakom smakowały i ładnie się prezentowały.Jak dla mnie za dużo roboty.Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy wbijać do ciasteczek patyczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patyczki wbijamy do upieczonych i ostudzonych ciasteczek. Najpierw zanurzamy końcówkę patyczka w rozpuszczonej czekoladzie i potem wbijamy w ciastko. Następnie pokrywamy ciastko płynną czekoladą.

      Usuń
  4. Czy mozna do tego ciasta dodac kakao?

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie moje córki zakupily dziś maszynke do cakepopsów (podobną do gofrownicy) i zamierzam wypróbować Twój cytrynowy przepis, bo w instrukcji jak na Belgię przystało tylko z czekoladą przepisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekoladowe muszą być pyszne…:)

      Usuń
  6. Niestety takie cake pops są suche, lepiej upiec zwykłego murzynka dodać serek mascarpone i będzie fajna lepka masa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia