piątek, 12 lipca 2013

Malinowy sorbet

Domowy sorbet owocowy zrobiłam wczoraj po raz pierwszy... 
Jako, że nie posiadam specjalnej maszyny, troszkę obawiałam się o jego konsystencję i smak, ale nie zawiodłam się. 
Sorbet malinowy smakował znakomicie...



Domowy sorbet jest dość prosty w przygotowaniu, chociaż specjalne urządzenie z pewnością ułatwia proces jego przygotowania. 
Sorbet, który prezentuję dziś na blogu to w zasadzie same maliny z syropem z agawy i naturalnym jogurtem...


Taki malinowy sorbet jest niezwykle pyszny i bardzo orzeźwiający. 
Ma niesamowicie intensywny kolor i aromat świeżych malin. 
Serwuję go ze świeżymi malinami i listkami mięty. 
Koniecznie w upalne letnie popołudnie...:)


Zachęcam i pozdrawiam,
Asia


Składniki:

  • ok. 500 g świeżych malin
  • syrop z agawy lub cukier/miód do smaku
  • odrobina soku z cytryny - do smaku
  • pół kubeczka jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki zmiksować na jednolitą masę i przelać do maszynki do lodów lub płaskiego naczynia. 
  2. Jeśli posiadamy maszynę do wyrobu lodów - postępujemy zgodnie z instrukcją. Jeśli nie posiadamy maszyny - masę wkładamy do zamrażarki i co kilka godzin mieszamy widelcem aby zapobiec tworzeniu się kryształków lodu.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. Sorbet malinowy to mój ulubiony sorbet. Niestety nie posiadam maszynki do lodów, więc nie zabierałam się za robienie go. Ale widzę po zdjęciach, że jednak warto spróbować bez :) Koniec z obawami, w tygodniu zaczynam działać :) !

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale radosne zdjęcia i radosny sorbet!! Do malin mam słabość.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia