środa, 5 czerwca 2013

Tarta z truskawkami

Jak już zapewne wiecie, bardzo lubię truskawki i nie mogłam się doczekać, kiedy pojawią się w sklepach. Aby uczcić sezon truskawkowy przygotowałam prostą i zdrową tartę z tymi cudownymi owocami.  



Tarta, którą prezentuję dzisiaj na blogu jest bardzo łatwa do wykonania. To ciasto bez pieczenia. To deser, który możemy zrobić na szybko i bez stresu, ponieważ ciężko byłoby zepsuć jakikolwiek etap przygotowań.




Do przygotowania spodu tarty użyłam czekoladowych ciasteczek owsianych i zdrowego oleju kokosowego. Kremowe wypełnienie zapewniła odrobina śmietanki i waniliowy serek homogenizowany. Kiedyś najczęściej używałam w tym celu serka mascarpone i nadal twierdzę, że masa na jego bazie jest wyśmienita. Dzisiaj jednak wersja nieco mniej kaloryczna. Oczywiście zwieńczeniem tarty są truskawki, które rewelacyjnie smakują i cudownie zdobią każdy słodki deser.





Tarta z truskawkami to pyszny i wyważony - jeśli chodzi o słodycz i kaloryczność - deser. Bardzo lekki spód, równie lekkie i puszyste wypełnienie oraz słodkie, czerwone truskawki... Dla mnie to połączenie idealne:)
Pozdrawiam,
Asia




Składniki:

  • 200 g śniadaniowych, czekoladowych ciasteczek owsianych
  • 4 łyżki oleju kokosowego lub masła
  • 150 ml śmietanki 30%
  • 300 g waniliowego serka homogenizowanego
  • łyżeczka esencji waniliowej
  • 1-2 łyżki syropu z agawy lub klonowego (może być również miód lub cukier)
  • ok. 20 truskawek
  • opcjonalnie: galaretka do nabłyszczenia truskawek

Przygotowanie:

  1. Czekoladowe ciasteczka zmiksować drobno z dodatkiem oleju kokosowego lub masła i wyłożyć nimi formę do tarty (mocno dociskać masę do formy). Włożyć do lodówki na minimum godzinę.
  2. Przygotować puszysty krem: śmietankę ubić z dodatkiem wanilii i syropu klonowego/syropu z agawy/miodu/cukru. Dodać serek homogenizowany i ubić na gładką masę (dosłownie chwilę). Wstawić do lodówki.
  3. Na spód tarty wykładamy masę i dekorujemy całość truskawkami.
  4. Opcjonalnie przygotowujemy galaretkę truskawkową i nabłyszczamy nią truskawki.
  5. Jako dekoracja świetnie sprawdzi się kontrastująca zielenią świeża mięta.

Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Idealnie wyglada! I te truskawki takie czerwone, az serce rosnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki - moja miłość (owocowa) :)

      Usuń
  2. Piękna! Wyobrażam sobie jak była pyszna! Ja też robiłam dziś tartę truskawkową ale trochę, a właściwie zupełnie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłów na tarty jest rzeczywiście wiele. Ja postanowiłam zrobić taką mniej kaloryczną. Na wyraźną prośbę pewnej osoby:)

      Usuń
  3. Nigdy nie robiłam tarty, a taka z truskawkami naapewno przepyszna:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomita!! Fajny ten dodatek oleju kokosowego, spód bardzo mi się podoba i prezentacja całości niezwykle efektowna. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudnie i wyjątkowo apetycznie - truskawki są cudownie czerwone i aż wołają "zjedz mnie!" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki to bardzo wdzięczne owoce do deserów i nie tylko...:)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia