środa, 12 czerwca 2013

Kruche ciasteczka "shortbread"

Ciasteczka, którym dzisiaj postanowiłam poświęcić wpis, to ulubiony słodki smakołyk pewnego jedenastolatka:) Upiekłam je wczoraj na wyraźną Jego prośbę... To klasyczne szkockie kruche ciastka zwane "shortbread". 




Autor przepisu, Jamie Oliver, nazywa je najlepszymi kruchymi ciastkami na świecie:) Potwierdzam! Ciasteczka te są lekkie, maślane, mają genialną konsystencję i nie wymagają żadnych ozdób ani dodatków, no może poza kubkiem ciepłej herbaty lub kawy...





Zazwyczaj ciasteczka te są płaskie i prostokątne. Ja lubię, kiedy przypominają małe sześciany. Nie umniejsza im to smaku ani wyglądu - mam nadzieję:). Mąka kukurydziana, jako dość nietypowy dodatek do kruchych ciasteczek sprawia, że mają one niesamowity kolor, smak i konsystencję.





















Polecam Wam bardzo wypróbowanie tego klasycznego przepisu. Jest szybki, prosty, a rezultat wypieku bardzo smaczny.
Pozdrawiam,
Asia



Składniki:

  • 250 g miękkiego masła
  • 125 g cukru (ja użyłam brązowego)
  • 125 g mąki kukurydzianej lub semoliny
  • 250 g mąki pszennej

Przygotowanie:

  1. Masło i cukier utrzeć na puszystą masę. Dodać przesianą mąkę pszenną i kukurydzianą. Wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji.
  2. Masę przełożyć do kwadratowej lub prostokątnej formy wysmarowanej wcześniej masłem i oprószonej bułką tartą. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 150 stopni na 50 minut.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Idealne do kawusi, a kawusię właśnie piję i ślinka mi cieknie :)

    Z pozdrowieniami,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis!
    Joasiu, odpowiedziałam na Twoje pytania w ramach zabawy Liebster Blog Award, zapraszam tutaj: http://polagotuje.blogspot.com/2013/06/dziekuje-za-wyroznienie.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zajrzę na pewno... ciekawa jestem odpowiedzi:) pozdrawiam!

      Usuń
  3. Jak długo można je przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że do kilku dni można je przechowywać w zamkniętym pojemniku.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia