środa, 29 maja 2013

Zupa - krem z zielonego groszku z mlekiem kokosowym

Zupa to wspaniały początek obiadu lub samodzielne danie. W przypadku zup - kremów lubię, kiedy mają piękny kolor i oczywiście ciekawy smak. I takie właśnie połączenie znalazłam w kremie z zielonego groszku z mlekiem kokosowym. Kombinacja być może nieczęsto spotykana, ale dla mnie wyjątkowo pyszna. Domownicy natomiast w niewiedzy próbowali odkryć tajemniczy składnik...:)




Na pewno domyślacie się, że zupa - krem z zielonego groszku jest wyjątkowo prosta w przygotowaniu. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby podczas jej przyrządzania nie "zgubić" tego niezwykłego zielonego koloru... Ale spokojnie - jest na to rada:)

























Serwując tę zupę moim bliskim dowiedziałam się, że od tej pory jest to ich ulubiona zupa - krem:) To bardzo cieszy:) Potrawę serwuję z chrupiącymi, pełnoziarnistymi grzankami przygotowanymi w piekarniku oraz opcjonalnie - z małymi i również chrupiącymi kawałkami szynki lub boczku. Moi Mali uwielbiają takie dodatki. No nie tylko Mali...:)




























Dzisiaj podzieliłam się z Wami przepisem na gorącą zupę - w końcu pogoda nie dopisuje. Ale jak tylko zrobi się cieplej planuję przygotować tradycyjny chłodnik z młodych buraczków - mam nadzieję, że już niedługo będę mogła go zaprezentować na blogu:)

Pozdrawiam,
Asia


Składniki (dla 4 osób):


  • 400 - 500 g zielonego groszku
  • ok. 500 ml wywaru warzywnego - przepis znajdziecie tutaj
  • 4 łyżki mleka kokosowego
  • sól i pieprz do smaku
  • odrobina soku z cytryny do smaku
  • natka pietruszki, mięta lub kolendra do dekoracji (groszek kocha miętę z wzajemnością)
  • opcjonalnie: 4 kromki pełnoziarnistego chleba
  • kilka  plasterków szynki lub boczku

Przygotowanie:

  1. Przygotować wywar warzywny. Jeśli robimy go samodzielnie proponuję zachować przynajmniej część warzyw, dzięki czemu krem z groszku zyska na smaku i konsystencji.
  2. Groszek ugotować w lekko osolonej wodzie ok. 5-10 minut. Groszek odcedzić i przełożyć do miski z zimną wodą i kostkami lodu. Czynność ta jest niezbędna, jeśli chcemy zachować piękny, zielony kolor warzywa. 
  3. Do gotującego się wywaru przełożyć groszek i dodać mleko kokosowe. Gotować krótką chwilę. Całość zmiksować/zblendować, a następnie przyprawić w razie potrzeby solą i pieprzem oraz odrobiną soku z cytryny.
  4. Zupę udekorować ulubionymi ziołami.
  5. Opcjonalnie - jako dodatki: kromki chleba pokroić w kostkę, skropić oliwą z oliwek i opiekać w piekarniku do chrupkości. Dodatkowo - na suchej patelni usmażyć kawałeczki szynki lub boczku - również powinny być chrupiące.

Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Cieszę się, że przypominałaś mi o tej zupie! Bardzo ją lubię, tak samo mój mąż. Tylko dlaczego ja jej ostatnio nie robiłam?!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My również uwielbiamy:) Prosta, szybka i smakowita...

      Usuń
  2. Piękny kolor i z pewnością świetnie smakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczna i sprawdzona, polecam bardzo:)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dzięki kolorowi mój 4-latek zjadł nazywając tą zupę na cześć pewnego zielonego bohatera:)) Odtąd zupa jest "bentenowa"...:)

      Usuń
  4. Naprawdę prezentuje się uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie. Czy mleczko kokosowe można czymś zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - śmietaną, kremówką, jogurtem naturalnym.

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia