wtorek, 21 maja 2013

Śliwki zawijane i zapiekane w dojrzewającej szynce

Tę smakowitą przekąskę/przystawkę po raz pierwszy spróbowałam kilka lat temu w dwóch wersjach: ze śliwkami i daktylami. Zdecydowanie bardziej odpowiada mi wersja ze śliwką. 




To danie "na jeden kęs" dlatego świetnie sprawdza się zarówno podczas luźnych spotkań ze znajomymi, jak i podczas wytwornych kolacji. Smakują wybornie na ciepło i na zimno. To na prawdę bardzo pyszna i pobudzająca kubki smakowe przekąska.


Śliwka zawijana i zapiekana w słonej szynce to danie bardzo proste, ale efektowne. Zachwyci wielbicieli owoców i mięsożerców. Połączenie to jest wyjątkowo smakowite:)


Zachęcam do wypróbowania tej pysznej przekąski.
Pozdrawiam,
Asia

Składniki:

  • wędzone lub suszone śliwki (obie wersje są smaczne)
  • plasterki szynki dojrzewającej (np. parmeńskiej)

Przygotowanie:

  1. Pojedyncze śliwki zawijać w plasterki szynki, tak, aby szynka jedynie pokryła owoc.
  2. Zapiekać w piekarniku do chrupkości szynki - ok. 10-15 minut.

Smacznego!



6 komentarzy:

  1. HA! Jadłam! Robiłam! Kocham! Przepis z pracy przyniósł mój brat i powiem, że jest mega prosty i pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio zrobiłam w ten sposób boczek w cienkich plasterkach, zamiast szynki :) Tez było dobre. Ale wypróbuję oczywiście w ten sposób również szynkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje śliwki wyglądają niezwykle apetycznie. Dotychczas robiłam tyko w boczku. Były pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne jest to połączenie - słodko-słone, pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia