poniedziałek, 20 maja 2013

Lekka zupa - krem z cukinii i kuchenne gadżety (2)

Dzisiaj będzie o jednej z moich ulubionych zup - kremie z cukinii. Uwielbiam jej kolor, smak i konsystencję. Podaję ją zazwyczaj z kiełkami  i prażonymi ziarnami słonecznika lub migdałami. To zupa ekspresowa i bardzo prosta w przygotowaniu. Polubiły ją nawet dzieci - a w przypadku moich "antywarzywnych" - to dość spory sukces:)

Krem z cukinii z migdałami


Cukinia zajmuje w mojej kuchni ważne miejsce, zarówno w przystawkach, sałatkach, zupach, jak i daniach głównych. Szczególnie dietetycznych. Cenię to warzywo za różnorodność zastosowań i delikatny smak. 
Krem z cukinii z migdałami


Zwieńczeniem wszystkich pozytywnych cech cukinii jest dla mnie zupa - krem. W tym wydaniu -  lekka i bardzo smaczna. A jak smakuje na świeżym powietrzu! Polecam bardzo:)


Krem z cukinii z migdałami

A skoro o świeżym powietrzu mowa, to postanowiłam się podzielić z Wami pomysłem na to, jak sprawić, aby serwetki podane do posiłku nie odfrunęły nam ze stołu. Jak zapewne zauważyliście na zdjęciach, do serwetek przymocowałam obciążniki w kształcie cząstek pomarańczy. To zakupione przeze mnie, w czasie świąt Wielkanocnych obciążniki do obrusu, które ciekawie wyglądają i praktycznie sprawdzają się również na serwetkach. 

Obciążniki do obrusu/serwetek

Pozdrawiam,
Asia


Składniki (dla 2 osób):


  • 1 duża cukinia
  • 400 - 500 ml wywaru z warzyw (ja robię go sama, poniżej przepis)
  • odrobina gałki muszkatołowej
  • sok z cytryny
  • sól i pieprz do smaku
  • kiełki i/lub prażone migdały do dekoracji

Przygotowanie:

  1. Cukinię opłukać i pokroić na dość spore kawałki.
  2. Do garnka dodać łyżkę oliwy i przez chwilę dusić w nim cukinię.
  3. Dodać wywar warzywny, zmniejszyć płomień/moc płyty i gotować ok. 10 minut (do miękkości). Zmiksować lub zblendować.
  4. Zupę przyprawić solą, pieprzem, gałką muszkatołową i sokiem z cytryny.
  5. Podawać z kiełkami i/lub uprażonymi na suchej patelni migdałami lub ziarnami słonecznika.


Wywar warzywny (ok. 500 ml)- składniki:

  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1/2 selera korzeniowego lub 1 łodyga selera naciowego
  • pół małej cebuli
  • sól i pieprz
  • opcjonalnie - ulubione zioła

Wywar warzywny - przygotowanie:

  1. Pokrojone warzywa dusić przez chwilę w garnku z łyżką oliwy. Dodać 500-600 ml wody i gotować przez 20-30 minut. W razie potrzeby dodać wodę.
  2. Przyprawić solą i pieprzem do smaku. Odcedzić.
  3. Taki wywar można zamrozić i używać do przygotowania zup i sosów.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Też lubię cukinię, zupka pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cukinię uwielbiam i mam wrażenie, że często jest niedoceniana. Pozdrawiam i zapraszam!

      Usuń
  2. To chyba dzięki tej delikatności dzieciaki lubią cukinię. Też robię z niej zupę, masz rację jest przepyszna!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi "mali" wczoraj po raz pierwszy spróbowali i byłam zaskoczona, że im smakowała zupa. Ale taka właśnie zaleta zup-kremów, że żywych dowodów na istnienie warzyw brak:)) Jest za to kolor:)

      Usuń
  3. Kapitalna zupa, taka letnia. No i ten kolor... Az sie czlowiek usmiecha :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia