niedziela, 26 maja 2013

Dzień Mamy i Słodka Tarta

Dzisiejszy dzień to dla mnie święto podwójnie, a może i potrójnie ważne... To życzenia ode mnie i dla mnie... To także dzień, który przypomina mi o obietnicy złożonej wiele lat temu...:) Dlatego na dzisiaj przygotowałam coś słodkiego:)





Jednak na początek - życzenia...

Wszystkim Mamom, blogującym i nieblogującym
życzę słońca, zdrowia i sukcesów na każdej płaszczyźnie życia: osobistej, rodzinnej i zawodowej.





Wszystkim, świętującym dziś "jakąś" Rocznicę
życzę wytrwałości, zrozumienia, porozumienia i radości z codzienności.

Asia i Ciast.Co


A skoro mamy dzisiaj Święto, to musi być coś słodkiego:) Ale świątecznie nie znaczy czasochłonnie. Dlatego też długo przeze mnie oczekiwana i planowana - tarta na bazie ciasta filo z aromatycznym kremem kokosowym i soczystym mango:)








Zupełnie szczerze przyznam, że zapomniałam do masy kokosowej dodać cukru i ... okazało się, że wcale nie było to konieczne! Tarta smakowała na prawdę bardzo dobrze. Naturalną słodycz zapewniło mango i galaretka:) Polecam bardzo wypróbowanie tego przepisu (kompletnie autorskiego).

Życzę Wszystkim Wam udanego i słonecznego dnia,
pozdrawiam,
Asia



Składniki:


  • kilka arkuszy ciasta filo (ja użyłam 5)
  • rozpuszczony olej kokosowy lub masło (2-3 łyżki)
  • 1 dojrzały owoc mango
  • 1 galaretka o smaku cytrynowym lub pomarańczowym
  • 150 ml mleka kokosowego
  • 50 ml śmietanki 30%
  • 2 duże jajka
  • pół szklanki cukru (opcjonalnie - ja zapomniałam dodać:))
  • 100 g wiórków kokosowych

Przygotowanie:

  1. Formę do tarty smarujemy rozpuszczonym olejem kokosowym/masłem. Wykładamy pierwszy arkusz ciasta filo i smarujemy go olejem/masłem. Następnie kolejny arkusz i znowu smarujemy olejem/masłem - i tak do końca.
  2. Wstawiamy formę wyłożoną ciasto filo (bez obciążenia) do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 15 minut - tak aby płaty ciasta lekko zbrązowiały. Wyciągamy z piekarnika.
  3. Przygotowujemy krem kokosowy: łączymy mleko kokosowe ze śmietanką i jajkami. Dodajemy cukier i wiórki kokosowe. 
  4. Na przygotowany, lekko podpieczony spód wylewamy masę kokosową i wstawiamy ponownie do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 20 minut. Masa powinna się ściąć w tym czasie.
  5. Upieczoną tartę wyciągamy z piekarnika i studzimy.
  6. Owoc mango kroimy w paseczki i nakładamy na wierzch tarty.
  7. Galaretkę rozpuszczamy, studzimy i jeszcze płynną nakładamy na owoce mango - dzięki temu pozostaną błyszczące.

Smacznego!



8 komentarzy:

  1. ale ona wspaniale wygląda, ciasta filo jeszcze nie jadłam :(ale chyba mogę zastąpić je francuskim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że można spróbować z francuskim:) pozdrawiam!

      Usuń
  2. Wspaniala, cudownie udekorowana. Chetnie przygotuje...moze na kruchym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) A na kruchym spodzie też będzie pysznie:) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Mniami, bardzo mi się podoba takie połączenie smaków :) No i ten cudownie słoneczny kolor mango!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam mango:) pozdrawiam!

      Usuń
  4. piękna ta tarta, szkoda, że ostatnio w okolicy nie widziałam mango w sprzedaży, muszę poszperać w marketach:)
    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia