sobota, 11 maja 2013

Domowe pieguski

Fajnie jest mieć w domu coś do chrupania. Najlepiej domowego, przygotowanego samodzielnie... Takim właśnie smakołykiem mogą okazać się "pieguski", czyli małe i słodkie, okrągłe ciasteczka z czekoladą i bakaliami...


Domowe pieguski z czekoladą i rodzynkami

Domowe pieguski pojawiły się na moim stole po raz pierwszy stosunkowo niedawno. A to za sprawą sytuacji, która miała związek z czekoladowymi muffinami, które jakiś czas temu prezentowałam na blogu. Na fali fascynacji ich smakiem postanowiłam obdarować nimi Brata, który obchodził urodziny. Zamiast tradycyjnego tortu przygotowałam 24 czekoladowe babeczki, które po ułożeniu na stojaku symbolizowały urodzinowy tort...


Tort muffinkowy. Photo by Ciast.Co


Wychodząc od Brata stwierdziłam, że stojaka na muffiny zabierać ze sobą nie będę i że odda mi przy okazji. Zażartowałam także, żeby pamiętał, że pustego stojaka się nie oddaje... I tak właśnie kilka dni temu stojak odzyskałam i w dodatku wypełniony domowymi pieguskami z czekoladą i rodzynkami. Słodkie, maślane, domowe... Czego chcieć więcej? Dzięki D&T:) Były pyszne. Zniknęły zaskakująco szybko...

Domowe pieguski z czekoladą i rodzynkami
Domowe pieguski z czekoladą i rodzynkami

Doceniając fakt, że w studenckim życiu często brakuje czasu na domowe wypieki i biorąc pod uwagę to, że wypiek ten spełnił wszelkie wymagania słodkości i jakości - polecam wypróbowanie przepisu.
Pozdrawiam,
Asia

Domowe pieguski z czekoladą i rodzynkami

Składniki:

  • 1 kostka miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 2,5 szklanki mąki
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 1 szklanka rodzynek

Przygotowanie:

  1. Masło utrzeć z cukrem, dodać jajko i wymieszać.
  2. Do masy dodać mąkę, sodę oraz sól i bardzo dokładnie wymieszać z pomocą miksera.
  3. Do przygotowanej masy dodać pokrojoną na małe kawałki czekoladę i rodzynki.
  4. Z powstałej masy uformować małe kulki (ok. 3 cm średnicy) i ułożyć na blasze w dość dużych odstępach.
  5. Piec przez 10-15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.

Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia