czwartek, 18 kwietnia 2013

Mrożona herbata na 2 sposoby i kuchenne gadżety cz.1

Na zewnątrz już cieplutko... a nawet bardzo ciepło! Nareszcie:) Dzień jest długi, a więc po pracy/szkole/przedszkolu można w końcu wskoczyć na rower, rolki, hulajnogę czy deskorolkę. A co potem? Pić się chce! A co do picia? Najlepsza jest oczywiście woda, ale nie każdy lubi. Dla odmiany można przygotować coś owocowego i orzeźwiającego...


Mrożona herbata na dwa sposoby


Niedawno wybrałam się do sklepu w poszukiwaniu dzbanka, w którym można przyrządzić i przechowywać mrożoną herbatę lub lemoniadę. Kupiłam dwa, ponieważ nie potrafiłam wybrać jednego:) Oto moje zdobycze:) Na pierwszy rzut oka nie prezentują się zachęcająco. Ale kiedy odkryłam ich zalety - szklane, poręczne, zamykane i mieszczą się w lodówce - stwierdziłam, że znalazłam to, czego od dawna poszukiwałam.

Dzbanki do mrożonej herbaty. Photo by Ciast.Co

Mrożona herbata to świetna alternatywa nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Moi mali faceci uwielbiają "sklepowe" napoje herbatopodobne, jednak ich skład CHEMICZNY skutecznie zniechęca. Dodam, że moją, domową mrożoną herbatę lubią bardziej:) 




Wszystkie podane przeze mnie składniki można kombinować według uznania. Jedni wolą napoje słodsze, inni mniej słodkie, a jeszcze inni nie słodzą w ogóle. To samo dotyczy ilości cytrusów.




Zaprezentowane dzisiaj pomysły na domowe napoje to nie jedyne, jakie przyrządzam. Niedługo na blogu pojawią się kolejne. Mam jednak nadzieję, że Was zachęciłam moją mrożoną herbatą:)
Pozdrawiam,
Asia


Składniki (mrożona herbata z cytryną) na 1 litr napoju:

  • duży kubek zaparzonej czarnej herbaty
  • syrop z agawy lub brązowy cukier (ok. 2-3 łyżek)
  • 1 pokrojona w plasterki (wcześniej umyta i sparzona) cytryna
  • kostki lodu lub zimna woda

Składniki (mrożona biała herbata z limonką i świeżą melisą lub miętą) na 1 litr napoju:

  • duży kubek zaparzonej białej herbaty jaśminowej
  • syrop z agawy lub cukier (ok. 2-3 łyżek)
  • 1 pokrojona w ćwiartki (wcześniej umyta i sparzona) limonka
  • kostki lodu lub zimna woda

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Super dzbanki zdradzisz ich cenę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię widzieć. Jasne, że zdradzę:) 79 zł - Duka. Mogłyby być tańsze. Ale coś mi się zdaje, że jak to zwykle bywa niedługo będzie obniżka. W tym sklepie często tak jest. Ja bardzo długo takich szukałam, szczególnie na lato. Można w lodówce schować, no i wszelkie latające małe stwory nie dobiorą się do herbaty:) pozdrawiam!

      Usuń
    2. O rany 79 zł, to chyba jednak nie na moją kieszeń. Lubie mieć ładne rzeczy w kuchni, ale koszta nieraz są powalają na kolana.

      Usuń
  2. Myślę że parę tygodni będzie 30% w dół:) oni często tak robią. Sama bilam się z myślami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis - bomba, dzbanki również, tylko ta cena:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A za dzbankami chodziłam parę dobrych lat. Mentalnie zaksięgowałam ten wydatek dużo wcześniej:) Ale jak obniżą ceny dam znać. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Uwielbiam mrożoną herbatę :) Latem mam zawsze zapas w lodówce - na upały jak znalazł :)
    A dzbaneczki bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również uwielbiam, szczególnie w lecie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. do zrobienia herbaty mrozonej najlepsze sa herbaty lisciaste dobrej jakosci, polecam www.teastore.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, zajrzę:) lisciaste herbaty rzeczywiście są najlepsze i na pewno wyższej jakości niż te w torebkach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia