wtorek, 9 kwietnia 2013

Domowe bułeczki drożdżowe z czekoladą

Nie wiem jak Wy, ale ja często biję się z myślami podając dzieciom przekąski. Zdarzało się niejednokrotnie, że ze zdrowymi smakołykami wygrywały te niezdrowe, no i przede wszystkim słodkie. Dlatego postanowiłam wypróbować przepis na domowe, drożdżowe bułeczki, który znalazłam w książce "A piece of cake". To receptura na klasyczne "buns" (drożdżówki), do których dodaje się owoce, budyń, czy bakalie. Ja na prośbę małych wielbicieli słodyczy dodałam kawałki gorzkiej czekolady...:) Moim zdaniem bułeczki wyszły dość zabawnie, ale najważniejsze, że były smaczne:)

Bułeczki drożdżowe z gorzką czekoladą


Drożdżówki, które dzisiaj prezentuję nie są bardzo słodkie, dlatego z kubkiem herbaty/kawy mogą stanowić niecodzienny pomysł na szybkie śniadanie. Świetnie sprawdzą się także jako przekąska w szkole, czy w pracy. Co prawda wymagają trochę cierpliwości - w końcu to ciasto drożdżowe, które musi sobie odpocząć, wyrosnąć, nabrać kształtu ... i ... znowu odpocząć i wyrosnąć... Ale od czasu do czasu - czemu nie? Nie jest to danie niskokaloryczne, czy dietetyczne. No ale w końcu nie każdy jest na diecie:) Tym bardziej, że dedykuję je najmłodszym:)
Pozdrawiam,
Asia
Bułeczki drożdżowe z gorzką czekoladą


Przepis pochodzi z książki "A piece of cake" by Leila Lindholm.


 Składniki:

  • 300 ml mleka
  • 50 g świeżych lub 14 g suchych drożdży
  • 135 g cukru (ja użyłam brązowego)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 150 g miękkiego masła
  • 1 duże jajko
  • 660-720 g mąki pszennej

Przygotowanie:

  1. Mleko podgrzać do temperatury ok 38 stopni, dodać drożdże i rozpuścić.
  2. Do mikstury dodać cukier, sól, masło i jajko. Zamieszać.
  3. Składniki przełożyć do dużej miski. 
  4. Dodać kilka łyżek mąki i wymieszać. Można użyć robota kuchennego - końcówka: mieszadło.
  5. Stopniowo dodawać resztę mąki do uzyskania jedwabistej i elastycznej konsystencji.
  6. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić do podwojenia objętości na 45-60 minut.
  7. Piekarnik nastawić na 200 stopni (bez termoobiegu).
  8. Wyrośnięte ciasto uformować w bułeczki ok 10 cm średnicy. Odstawić do ponownego wyrośnięcia na ok. 45 minut.
  9. Do wyrośniętych bułeczek dołożyć kawałki gorzkiej czekolady lub inne, ulubione dodatki.
  10. Bułeczki posmarować mlekiem lub rozmącony żółtkiem/jajkiem.

Pieczenie:

Bułeczki pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez 10 minut lub do momentu ich zrumienienia się. 10 minut to czas pieczenia podany w książce kucharskiej, z której korzystałam. Ja piekłam kilka minut dłużej. 

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Dziękuję:) troszkę śmiesznie - ale były smaczne:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają uroczo :) Dzieci musiały być nimi zachwycone :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:) wyglądają pociesznie jak powiedział jeden z wielbicieli czekolady:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz:)
Zapraszam do kontaktu również drogą mailową: ciastco@gmail.com.
Pozdrawiam!
Asia